TRAVEL

Verrassend Malaga + tips om de omgeving te verkennen

13 april 2016

Zoals eerder vermeld gaan we met Shopaholiek op de traveltour! We bloggen over leuke uitjes, weekendjes weg, bijzondere vakanties en meer. Gastblogger Jolanda ging met een koffer vol kleurrijke zomercollectie naar Malaga en kwam terug met een koffer vol tips voor de leukste uitstapjes (met kids) voor Malaga en omgeving. Lees hier haar blog over een trip Malaga in het altijd zonnige Andalusië.

Verrassend Malaga

Soms beland je ergens, wat achteraf een enorme ontdekking blijkt. Zo boekten wij met onze dochter (4) in de carnavalsvakantie spontaan een tripje Malaga vanwege de aangename temperatuur op weeronline. Pas op Schiphol kocht ik een reisgidsje en gebruikte ik de 2,5 uur durende vlucht om Malaga en omgeving te leren kennen. Het was nog geen zwemweer dus kozen we voor afwisselende dagtochtjes. Een city bike tour (via www.beleefmalaga.nl) met een enthousiaste gids, leek ons een mooi begin om de stad echt te leren kennen! Direct al zagen we hoe mooi Malaga-stad was. We fietsten door het tropische park Paseo del Parque, over de boulevard en langs het strand, door de prachtige smalle straatjes, over het Plaza de la Constitucíon (waar overigens de belangrijkste winkelstraat begint), langs het Alcazaba en het Romeins theater, langs de overdekte versmarkt en naar het Picassomuseum. Door de afwisseling en diverse stops werd het een superleuke dag, ook voor onze dochter. Ons hotel (Vincci Seleccion Posada del Patio) was heel centraal gelegen, dus elke avond liepen we door de sfeervolle straatjes de stad in naar de leukste tapasrestaurantjes. De volgende dagen hebben we benut om de mooiste dorpjes/stadjes in de omgeving te verkennen. Ik zet ze even voor je op een rij:

Ronda; één van de oudste steden van Spanje! Wandel door het centrum langs bruggen als Puente Nuevo en Puente Viejo en breng een bezoek aan de Plaza de Toros de Ronda (oudste stierenvechtersarena). Vergeet niet te genieten van het prachtige uitzicht vanaf de adembenemende kloof El Tajo.

Marbella is een mondaine badplaats maar heeft als stad weinig te bieden. Daarentegen is de haven Puerto Banús (waar de jetset hun jachten heeft liggen) een fantastisch uitje! Alle luxe kledingmerken zijn vertegenwoordigd rondom de haven tussen de vele restaurants. We checkten de zomercollectie van Dolce & Gabbana maar die was ons net iets te druk van kleur en print, dus we lieten het bij window-shopping!

2. Marbella

Mijas! Hier zag onze dochter het meest naar uit vanwege de bekende ezel-taxi’s. Bij het informatiecentrum haalden we een gratis plattegrond en wandelden de aangegeven route. Door de sfeervolle straatjes, pleinen, terrasjes en winkeltjes stal Mijas direct ons hart. Die prachtige lederen tas in één van de shops veroverde ook direct mijn hart en ging mee naar huis! Natuurlijk sloten we de dag af met een ritje op de ezel!

SONY DSC

Benalmadena bezit een prachtige vlindertuin. Deze is erg gericht op kinderen. Bij binnenkomst ontvingen we een kaart met daarop de verschillende vlinders die er te vinden zijn. Als in een heuse speurtocht gingen we op zoek om alle prachtige exemplaren af te kunnen vinken. Het laboratorium was het meest interessant en leerzaam. We zagen twee keer een vlinder uit de cocon komen en waren zeer onder de indruk!

Jumpsuit Dutchdreamdenim

Nerja: de reisgids maakte haar belofte helemaal waar! Wat een sfeertje in dit leuke stadje. Al dwalend door de smalle straatjes kwamen we op het centrale plein wat bekend staat als het ‘balkon van Europa’ en geeft een prachtig uitzicht op de aangrenzende baaien en stranden. De kunstenaars en straatartiesten gaven extra charme aan het heerlijke centrum van Nerja!

Granada: Reserveer vooraf tickets voor een bezoek aan het Alhambra (UNESCO werelderfgoed). De pracht en praal van Arabische paleizen, de geurende tuinen, de imposante renaissance kerken en de middeleeuwse torens. Zelfs onze dochter was onder de indruk en kon door de ruime opzet heerlijk rennen door de tuinen en klauteren op de diverse trappen, muurtjes etc.

Misschien denk je nu, vinden onze kinderen uitstapjes wel leuk? Mijn advies, zoek de afwisseling! Alle uitjes zijn prima te doen in een aantal uren (4-6). Dan is er nog voldoende tijd om tussendoor een speeltuin te bezoeken in een stadspark, naar een strand in de buurt te gaan etc. Mijn conclusie: Málaga is een heerlijke stad voor een zonnige vakantie, stedentrip of een weekendje weg. Wij gaan zeker terug naar deze prachtige omgeving!

Facebook Comments Box
Jolanda Verbruggen
Laatste berichten van Jolanda Verbruggen (alles zien)